فارسی نگار

طراحی ارزان انواع طرح های گرافیکی،کارت ویزیت،کاور،بروشور،بنر،هدر و فوتر،لوگو،ترجمه،تایپ،ویراستاری

طراحی ارزان انواع طرح های گرافیکی،کارت ویزیت،کاور،بروشور،بنر،هدر و فوتر،لوگو،ترجمه،تایپ،ویراستاری

توضیح دقیق لوگو

لطفا برای توضیح دقیق و عدم ایجاد هرگونه اشتباه، دستور دقیق را طبق دستورالعمل و جدول های زیر بیان کنید.

نحوه سفارش:

نام جدول-شماره افقی-شماره عمودی

برای مثال:

انتخاب طرح+2+3

که می شود:                           

انتخاب محدوده رنگ+3+2


که می شود:                           





انتخاب طرح


انتخاب محدوده رنگ





انواع لوگو و مشخصات هر سبک

بهتر است ابتدا بدانیم چند سبک لوگو وجود دارد و چه تفاوت‌هایی دارند و سپس مشخص کنیم که ما کدامیک را می‌خواهیم.

1- نماد (و یا پیکتوگرام، آیکون، نشانه)

این نوع لوگو، درواقع یک‌شکل هست که به نام، موضوع فعالیت و یا مفاهیم مرتبط دیگری اشاره می‌کند. این سبک بهترین سبک لوگو از نظر ما است زیرا یک‌شکل ساده به‌راحتی در ذهن ثبت خواهد شد و فارغ از اینکه بیننده از چه کشور و با چه زبانی به آن نگاه می‌کند، به‌خوبی با او ارتباط برقرار می‌کند. در تصویر زیر می‌توانید نمونه‌هایی از این نوع لوگو را مشاهده کنید:

انواع لوگو - نماد

2- نوشتاری (وُردمارک، لوگوتایپ، فونت سفارشی)

لوگوی نوشتاری معمولاً به این صورت هست که نام برند با استفاده از یک فونت مناسب و یا سفارشی، طراحی‌شده و به‌عنوان لوگو مورداستفاده قرار می‌گیرد. لوگوی نوشتاری می‌تواند به این شکل باشد که نام برند با یک فونت آماده یا سفارشی نوشته شود و با یک تغییر کوچک و خلاقانه مفهومی را نیز برساند و یا به‌نوعی خاص زیبا و یونیک شود. در تصویر زیر می‌توانید چند نمونه از این سبک را نیز مشاهده بفرمائید:

انواع لوگو - نوشتاری

3- حرف نماد (لترمارک، مونوگرام)

حرف نماد نوعی از لوگو است که در آن با استفاده از حرف یا حروف اول نام برند یک طرح ساخته می‌شود و نماد به‌نوعی حرف یا حروف اول نام برند خواهد بود. این سبک معمولاً زمانی استفاده می‌شود که نام برند طولانی و یا خواندنش سخت است. جهت درک بهتر در زیر به نمونه‌هایی از این سبک نیز اشاره شده است که حتماً آن‌ها را دیده‌اید:

  انواع لوگو - حرفنماد

4- لوگوی ترکیبی

خیلی از برندها هستند که علاوه بر نماد، لوگوتایپ یا حرف نماد هم دارند و هر جا که لازم دانستند از هرکدام از آن‌ها استفاده می‌کنند. حتی ممکن است دو یا چند سبک قبلی به شکلی خاص در کنار هم قرار بگیرند و باهم ترکیب شوند و همیشه به یک‌شکل استفاده شوند. نمونه‌هایی را در زیر می‌بینید:

انواع لوگو - ترکیبی

سؤال: شاید این سؤال برای شما پیش بیاید، خوب وقتی این امکان هست که لوگوی ترکیبی سفارش بدهم و هم نماد و هم لوگوتایپ داشته باشم چرا گزینه‌های اول مانند نماد تنها را انتخاب کنم؟

پاسخ: پلن انتخابی شما زمان مشخصی دارد و در صورت انتخاب لوگوی ترکیبی، این زمان برای طراحی نماد و لوگوتایپ تقسیم خواهد شد و کیفیت نماد در این حالت باکیفیت نماد در حالت تکی تفاوت خواهد داشت؛ و دقت داشته باشید که در حالت اول یعنی نماد تنها، نام برند شما هم در کنار نماد با یک فونت متناسب نوشته می‌شود، اما فونت سفارشی نخواهد بود؛ و نکته دیگر اینکه در خیلی از مواقع، در لوگوی ترکیبی نماد و نوشتار “باید” باهم و در کنار هم استفاده شوند ولی نماد تنها، می‌تواند هرکجا بدون نوشته نیز استفاده شود.

5- لوگوی کلاسیک یا دَرهم (سبک قدیمی)

قبل از هر چیز باید بگوییم که این نوع لوگو به دلیل در تناقض بودن با مهم‌ترین اصل از اصول طراحی لوگو یعنی “سادگی” توصیه نمی‌شود. لوگوهای کلاسیک معمولاً شلوغ و پر جزئیات هستند و نوشته و نام برند با حالات مختلف با نماد و اشکال دیگر ترکیب می‌شود. در زیر چند نمونه را مشاهده می‌کنید:

انواع لوگو - کلاسیک

 

  • amj amj

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی